Tematyka miesiąca

 

Październik

I TYDZIEŃ – Idzie jesień przez ogród i sad

W tym tygodniu przedszkolaki będą uczestniczyły w rozmowie na temat owoców i warzyw z jesiennego sadu i ogrodu. Poznają literę małą i wielką, drukowana i pisaną. Podczas zajęć matematycznych będą poznawały cechy kwadratu. Na zajęciach muzycznych  będą uczestniczyły w zabawie przy piosnce „Idą witaminki”. Dowiedzą się także na czym polega praca w sklepie. Podczas ćwiczeń słowno-matematycznych dowiedzą się które to owoce polskie, a które egzotyczne. Zapoznają się z zapisem cyfry 1 i 2. Dowiedzą się jakie są sposoby przygotowanie przetworów na zimę. Na zajęciach plastycznych wykonają pracę przestrzenną „Jesienne skarby”. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej.

II TYDZIEŃ – Jesień idzie do zwierząt

W tym tygodniu dzieci poznają literę małą i wielką, drukowana i pisaną. Zapoznają się ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy. Będą rozwijać umiejętność liczenia podczas ćwiczeń matematycznych „Spiżarnia wiewiórki”. Na zajęciach muzycznych będą rozwijały umiejętności wokalne przy piosence „Wiewióreczka”. Wezmą udział w ćwiczeniach badawczych „Czym jest dźwięk” – „Leśne głosy i odgłosy”. Utrwala nazwy ptaków odlatujących do ciepłych krajów na podstawie wiersza E. Stadtmüller Kto odlatuje, kto zostaje?. Podczas zajęć plastycznych wykona „Pana jeża”. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej.

III TYDZIEŃ – Co, z czego otrzymujemy?

W tym tygodniu przedszkolaki wezmą udział w  zabawie badawczej – Jaka jest glina? Jaki jest piasek? Co z nich otrzymujemy?. Poznają literę M  małą i wielką, drukowana i pisaną. Wykonają pracę plastyczną „Wyklejana literka”. Na podstawie historyjki obrazkowej dowiedzą się z czego otrzymujemy chleb. Będą rozwijały pamięć muzyczną przy piosence „Co z czego otrzymujemy”. Poznają pochodzenie wełny oraz dowiedzą się co z niej robimy. Podczas zajęć matematycznych będą porównywać wielkość bochenków chleba. Poznają sposób otrzymywania papieru na podstawie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Drewniany papier”. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej.

 

IV TYDZIEŃ – Idzie jesień… z deszczem

W tym tygodniu dzieci wezmą udział w ćwiczeniach dźwiękonaśladowczych z wykorzystaniem wiersza I. Suchorzewskiej „Słota”. Poznają literę E  małą i wielką, drukowana i pisaną. Wykonają pracę plastyczna „Tęczowy parasol”. Podczas zajęć matematycznych będą poznawały cechy prostokąta. Będą uczestniczyć w zabawie przy piosence „Taniec deszczu”. Wezmą udział w zabawie badawczej „Jak powstają chmury i deszcz?”. Dzieci będą uczestniczyły w rozmowie dotyczącej tego jak należy ubierać się jesienią. Wezmą udział w rozmowie dotyczącej procesu obiegu wody w przyrodzie na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Dziwne przygody kropelki wody”. Podczas zajęć plastycznych wykonają pracę „Deszcz”. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej.

V TYDZIEŃ – Kolorowe listy

W tym tygodniu przedszkolaki wezmą udział w rozmowie dotyczącej pracy na poczcie oraz na zajęciach plastycznych wykonają makietę poczty. Podczas zajęć matematycznych będą wykonywały proste działania ze znaczkami. Wezmą udział w zabawie ruchowej w oparciu o piosenkę „Chodzi listonosz”. Będą uczestniczyć w rozmowie na temat pracy listonosza w oparciu o wiersz W. Scisłowskiego „Listonosz”.  Poznają etapy wędrówki listy na podstawie historyjki obrazkowej „Droga listu”. Będą uczestniczyć w rozmowie na temat znaczków pocztowych oraz wykonają pracę plastyczna „Mój znaczek”. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej.

 

WAŻNE DATY:

07.10.2019 – Dzień Uśmiechu

15.10.2019 – Wycieczka – Muzeum Historyczne

17.10.2019 – Wycieczka – Tańcobajki „Smoki, damy i rycerze”

25.10.2019 – Wycieczka – Opera i Filharmonia Podlaska „Księga dżungli”

28.10.2019 – Wycieczka – Poczta (zależna od warunków atmosferycznych)