Tematyka miesiąca

 

Kwiecień

I TYDZIEŃ – WIOSNA NA WSI

W tym tygodniu podczas zajęć przedszkolaki wzbogacą wiedzę o środowisku przyrodniczym podczas pracy z obrazkiem „W poszukiwaniu zieleni”. Podczas zajęć plastycznych wykonają pracę „W magicznym zielonym świecie”. Wzbogacą wiedzę na temat zwierząt hodowlanych oglądając teatrzyk cieni inspirowany wierszem „Kogutek”. Podczas zajęć „Kaczęta, prosięta… konięta?” będą rozwijały umiejętność poprawnej odmiany rzeczowników. Przedszkolaki podczas zajęć muzycznych będą uczestniczyły w zabawie przy piosence „Podwórkowa awantura”. Na zajęciach matematycznych utrwalą nazwy liczebników w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Dzieci dowiedzą się „Co nam dają zwierzęta” w oparciu o wiersz „Śniadanie”. Na zajęciach plastycznych przedszkolaki wykonają pracę przestrzenną „Łaciata krówka”.  Dzieci będą uczestniczyły w zajęciach gimnastycznych.  W oparciu o odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter. Podczas zajęć „Kodowanie na dywanie” dzieci będą stawiały pierwsze kroki w świecie programowania.

II TYDZIEŃ – KSIĄŻKA – Metoda projektu

W tym tygodniu dzieci  wzbogacą wiedzę na temat książek. Wspólnie stworzą siatkę wstępną oraz siatkę pytań. Dzieci dowiedzą się jak jest zbudowana książka. Poznają historię pisma w oparciu o film edukacyjny. Przedszkolaki wspólnie ustalą jakie są zasady korzystania z książek. Wykonają swoją zakładkę do książki. Dzieci wezmą udział we wspólnym tworzeniu książki o przedszkolu.  Podczas zajęć gimnastycznych będą rozwijały sprawność ruchową. W oparciu o Odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter. Podczas zajęć „Kodowanie na dywanie” dzieci będą stawiały pierwsze kroki w świecie programowania.

III TYDZIEŃ – WIELKANOC

W tym tygodniu dzieci utrwalą wiadomości na temat tradycji wielkanocnych. Przedszkolaki będą uczestniczyły w zabawach badawczych – mieszanie kolorów. Wykonają pracę plastyczną malując farbami „Pisanka wielkanocna”. Podczas zajęć matematycznych z wykorzystaniem kartek świątecznych będą rozwijały sprawność rachunkową. Dzieci będą układały  historyjkę obrazkową „Gdy skorupka jajka pęka”. Na zajęciach muzycznych będą kształtowały poczucie rytmu przy piosence „Wielkanoc”. Wezmą udział w zajęciach „W wielkanocnym koszyczku”. Na zajęciach plastycznych wykonają „kurczaczka wielkanocnego”. Wezmą udział w ćwiczeniach gimnastycznych. W oparciu o odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter. Podczas zajęć „Kodowanie na dywanie” dzieci będą stawiały pierwsze kroki w świecie programowania.

IV TYDZIEŃ – DBAMY O PRZYRODĘ

W tym tygodniu przedszkolaki podczas zajęć wezmą udział w rozmowie na temat znaczenia wody. Na zajęciach plastycznych wykonają pracę w zespołach metodą kolażu „Ziemia przyszłości”. Wezmą udział w nauce wiersza na pamięć „Tylko jeden raz”. Poznają rozwój żaby w oparciu o historyjkę obrazkową. Na zajęciach muzycznych będą łączyły taniec ze śpiewem przy piosence „Dbamy o przyrodę”. Wezmą udział w rozmowie na temat znaczenie drzew w życiu ludzi. Podczas zabawy inspirowanej opowiadaniem „Kosz” dowiedzą się jak segregować śmieci. Dzieci będą rozwijały sprawność ruchową podczas ćwiczeń gimnastycznych. W oparciu o odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter. Podczas zajęć „Kodowanie na dywanie” dzieci będą stawiały pierwsze kroki w świecie programowania.

 

WAŻNE DATY:

13.04.2019 – dzieci z grupy Krasnoludków i Pszczółek wraz z rodzicami wezmą udział w kweście żonkilowej w ramach kampania „Pola Nadziei”

23.04.2019 – Dzień Ziemi