Tematyka miesiąca

 

Październik

I TYDZIEŃ – Idzie jesień… przez ogród i sad

W tym tygodniu podczas zajęć dzieci będą opisywać zmiany jakie zachodzą jesienią w sadzie na podstawie rymowanki I. Fabiszewskiej „Ola w sadzie. Przedszkolaki wykonają pracę plastyczną „Sad jesienią”. Podczas zajęć matematycznych „Warzywa na targu” będę określały gdzie jest mniej a gdzie więcej. Podczas zajęć badawczych „Poznajemy owoce” będą rozwijały wrażliwość węchową, wzrokową, dotykową i smakową. Dzieci wezmą udział w zajęciach umuzykalniających „Zbiory z sadu i ogrodu”. Podczas zajęć „W spiżarni” dzieci będą rozwijały umiejętność liczenia. Podczas zajęć „W przedszkolnej spiżarni” przedszkolaki będą rozmawiały o owocach i warzywach i wykonywanych z nich przetworach. Podczas zajęć plastycznych wykonają owoce i warzywa metodą papieroplastyki. Dzieci będą brały udział w ćwiczeniach gimnastycznych. W oparciu o odimenną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter.

II TYDZIEŃ – Idzie jesień… do zwierząt

W tym tygodniu dzieci będą rozwijały zainteresowania czytelnicze podczas zajęć „Album o zwierzętach”. Podczas zajęć plastycznych wykonają pracę przestrzenną „Zwierzątko ze skarpetki”. Dzieci będą rozwijały umiejętności rachunkowe podczas zajęć matematycznych inspirowanych wierszem I.R. Salach „Dary jesieni”. Przedszkolaki dowiedzą się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy podczas rozmowy opartej na opowiadaniu S. Kraszewskiego „Jak zwierzęta szykują się do zimy?”. Podczas zajęć umuzykalniających przy piosence „Jesienna zagadka” dzieci będą ćwiczyć umiejętność odtwarzania prostych rytmów. W trakcie zajęć „Jesienna zabawa na leśnej polanie” utrwalać będą przeliczanie elementów. Podczas zajęć badawczych „Orzechy i orzeszki” poznają właściwości różnych gatunków orzechów. Przedszkolaki będą uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych. W oparciu o odimenną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter.

III TYDZIEŃ – Co z czego otrzymujemy

W tym tygodniu przedszkolaki dowiedzą się na czym polega praca osób wykonujących wybrane zawody w oparciu o opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby „Cukier”. Dzieci wykonają kreatywną pracę plastyczną „Mleczny obrazek”. Podczas zajęć matematycznych „Zabawa z prostokątem” utrwalą nazwy figur oraz liczebników porządkowych. Dzieci wezmą udział w zajęciach badawczych inspirowanych historyjką obrazkową „Z czego robi się chleb?”. Podczas zajęć umuzykalniających „Jak to z chlebem było” wezmą udział w ćwiczeniach dykcji. Przedszkolaki wezmą udział w zabawie matematycznej „Ile kroków, tyle słów”. Poznają zastosowanie węgla i wełny oraz ich właściwości podczas zajęć „Surowce i produkty”. Podczas zajęć plastycznych wykonają pracę w włóczki „Obrazek z wełna w tle”. Dzieci wezmą udział w ćwiczeniach gimnastycznych. W oparciu o odimenną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter.

IV TYDZIEŃ – Idzie jesień… z deszczem

W tym tygodniu dzieci wezmą udział w ćwiczeniach artykulacyjnych na podstawie wiersza I.R. Salach „Jesienna muzyka”. Na zajęciach plastycznych wykonają „Jesienne drzewo” metodą stemplowania. Podczas zajęć matematycznych będą wyjaśniały pojęcie stałości liczby. Będą rozwijały umiejętność poprawnej odmiany rzeczowników i układania rymów podczas zabawy słownikowo gramatycznej. Dzieci będą rozwijały umiejętność wokalne przy piosence „Kłótnia kaloszy”. Podczas zajęć matematycznych będą utrwalały pojęcie „para”. Przedszkolaki wezmą udział w rozmowie „Ubranie na jesienne chłody”. Będą uczestniczyły w ćwiczeniach gimnastycznych. W oparciu o odimenną metodę nauki czytania I. Majchrzak będą poznawały świat liter.

 

WAŻNE DATY:

01.10.2018 – spotkanie z pisarką

02.10.2018 – teatrzyk