Tematyka miesiąca

W październiku w grupie Kubusia Puchatka…

Idzie jesień… przez ogród i sad

Przedszkolaki wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Niezwykłe spotkanie. Będą rozpoznawać i opisywać  wygląd owoców oraz nazywać gatunki drzew. Będą uczestniczyć w zabawie ruchowej przy piosence. Na podstawie wiersza B. Szelągowskiej W spiżarni, układać będą rytmy według podanego wzoru oraz przeliczać elementy w zakresie czterech i więcej. Podczas zajęć plastycznych wykonają Jabłuszka (metodą: wydzieranka z kolorowego papieru).

II Jesień idzie do zwierząt

Przedszkolaki wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Mali strażnicy przyrody. Poznają kilka ciekawostek dotyczących jeży. Będą wymieniać miejsca, w których jeże chronią się przed nadchodzącą zimą. Będą się bawić przy piosence Jesienne zapasy. Będą omawiać sposoby przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy. Będą określać położenie przedmiotów, stosując określenia: na, pod, w, przed, za, obok. Będą się wypowiadać na temat wyglądu wiewiórki, poznają jej przysmaki. Wykonają Wiewiórki podczas zajęć plastycznych.

III Co z czego otrzymujemy

Przedszkolaki wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Zapomniany sweterek. Będą wskazywać przykłady właściwego zachowania w określonych sytuacjach. Opowiadać będą o pochodzeniu wełny. Podawać będą nazwy części garderoby wykonanych z wełny. Będą ilustrować ruchem piosenkę Na mlecznej rzece. Będą wymieniać poszczególne etapy powstawania mąki. Dowiedzą się, do czego służą pieniądze w gospodarstwie domowym. Wezmą udział w zabawie badawczej z wykorzystaniem mąki. Podczas zajęć plastycznych inspirowanych wierszem I. Fabiszewskiej Dbamy o drzewa wykonają Jesienne drzewa.

IV Idzie jesień… z deszczem

Przedszkolaki wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej Jesienna burza. Nazywać będą zjawiska atmosferyczne przedstawione na obrazkach. Wymieniać będą środki ostrożności, jakie trzeba zachować podczas burzy. Będą tworzyć akompaniament do piosenki Deszczyk. Będą klasyfikować parasole według barwy i wielkości oraz dostrzegać i kontynuować rytm w ciągu ułożonych przedmiotów. Wymieniać będą charakterystyczne cechy jesiennego krajobrazu. Wykonają obrazki przedstawiające Jesienne chmury.

V Moja rodzina

Przedszkolaki wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Magiczne drzewko. Wymieniać będą nazwy członków rodziny oraz dokonywać analizy i syntezy sylabowej nazw członków rodziny. Będą się bawić przy piosence Moja mama i mój tata. Będą nazywać członków bliższej i dalszej rodziny oraz podawać ich imiona. Używać będą pojęcia para. Rozwijać będą umiejętność liczenia. Wykonają Portrety swoich rodzin.

 

Podczas ćwiczeń gimnastycznych przeskakiwać będą obunóż przez przeszkody oraz doskonalić rzut woreczkiem do celu.

Podczas realizacji programu Odimienna metoda nauki czytania wg koncepcji dr Ireny Majchrzak zostaną wprowadzone w świat pisma.

Podczas realizacji programu Uczymy dzieci programować zostaną wprowadzone w świat podstaw kodowania i programowania.

 

Ważne wydarzenia:

4 października – Światowy Dzień Uśmiechu

10 października – Światowy Dzień Drzewa

31 października – Halloween