Tematyka miesiąca

STYCZEŃ

 

I Tydzień

Czy można cofnąć czas?

 

W pierwszym tygodniu stycznia dzieci będą rozmawiały o postanowieniach noworocznych, wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej –  pt. „Skrzynia Skarbów”. W trakcie zajęć z rozwoju mowy i myślenia odkryją kolejną głoskę U, u: małą i wielką, drukowaną i pisaną. Dzieci będą zastanawiały się w jaki sposób możemy mierzyć czas i odpowiedzą na pytanie „Dlaczego szczęśliwi czasu nie liczą?” Podczas zajęć plastycznych wykonają pracę „Wystrzałowe fajerwerki” stosując metody mieszane. W tym tygodniu poznają piosenkę „Biegnie miesiąc za miesiącem” i będą pracowały nad współpracą z rówieśnikami.

 

II Tydzień

Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?

 

W tym tygodniu przedszkolaki wysłuchają fragmentu wiersza J. Brzechwy „Sójka”. Zastanowią się co oznacza powiedzenie „wybierać się jak Sójka za morze”. Dzieci będą rozpoznawały odgłosy zwierząt i przygotują swoją pierwszą pracę domową dotyczącą zwierząt mieszkających w lesie. Przygotowane prezentacje przedstawią na forum grupy. Podczas zajęć matematycznych poznają zapis liczby 8 oraz rozwinął umiejętność liczenia w tym zakresie. Na zajęciach gimnastycznych będą ćwiczyły refleks i równowagę. W celu rozwinięcia umiejętności plastyczno-technicznych, przedszkolaki wykonają karmnik tworząc kompozycje z figur geometrycznych jak również przygotują karmnik w postaci ciasteczek dla ptaszków, tym samym kształtując postawę świadomego pomagania zwierzętom w czasie zimy. Dzieci poznają literę J, j i utrwalą jej zapis poprzez zabawy z kaszą manną. A podczas zajęć umuzykalniających bawić się będą przy piosence „Ptasi bar”.

 

III Tydzień

Kto to taki: mama mamy, tata taty?

 

Tydzień ten poświęcony jest babci i dziadkowi. Dzieci poznają i nauczą się piosenki z pokazywaniem pt. „Kto to taki?” i będą ćwiczyły poczucie rytmu wykonując taniec klaskaniec. W ramach zajęć plastycznych wykonają prezenty dla dziadków i babć tj. krawaty i broszki oraz serca z masy solnej ozdobione metodą decoupage. Dzieci wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej „Nasi dziadkowie” i odkryją literę Y,y. Przedszkolaki będą ćwiczyły pamięć ucząc się wiersza z okazji Dnia Babci i Dziadka. Podczas zajęć sportowych dzieci poprawią swoją kondycję. Na zajęciach matematycznych rozwinął umiejętność liczenia w zakresie 9 i poznają zapis cyfrowy tej liczby.

 

IV Tydzień

Kim będę gdy dorosnę?

 

Jest to tydzień poświęcony dziecięcym marzeniom oraz przypomnieniem istniejących zawodów. Dzieci będą doskonaliły umiejętność wycinania podczas zajęć plastycznych „Domino obrazkowe – zawody” i skonstruują zabawkę rozwijając zmysł konstrukcyjny. Wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej „Kim będę, kiedy dorosnę?” , będą dostrzegały zmiany zachodzące wokół nas na przykładzie dawnych przedmiotów i ich współczesnych odpowiedników.  Odkryją literę C, c małą i wielką, drukowaną i pisaną. Zapoznają się ze znakiem matematycznym + i jego zastosowaniem w działaniach matematycznych. Wyrobią zdolności koncentracji uwagi podczas działania i rozwiną koordynację słuchowo-ruchowej przy piosence „Jaki zawód wybrać mam”. Natomiast podczas zajęć sportowych będą uczyły się współpracy w zespole.

 

Święta w grupie Kubusia Puchatka:

  • Urodziny Joachima
  • Dzień Kubusia Puchatka
  • Dzień Babci i Dziadka