Tematyka miesiąca

Tydzień I

W tym tygodniu Smerfy dowiedzą się czym jest sad oraz jakie zmiany zachodzą w nim jesienią. Wezmą udział w zajęciach matematycznych podczas których będą porządkować warzywa według gatunku oraz je przeliczać, będą rozwijały sprawność manualną,wzbogacą również swoje słownictwo. Będą ćwiczyły posługiwanie się liczebnikami porządkowymi podczas zajęć „Kłopoty muchomorka”. Wzbogacą wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt, dowiedzą się również jak należy się zachować gdy w pobliżu znajduje się osa lub szerszeń. Wykonają prace plastyczne: Korale dla Pani Jesieni, Muchomorek. Wezmą również udział w różnego rodzaju zabawach ruchowych oraz zabawach przy muzyce.

Tydzień II

Smerfy dowiedzą się w jaki sposób poszczególne zwierzęta przygotowują się do zimy. Poznają sposoby życia zwierzą dziko żyjących jak np.jeż. Będą również rozwijały swoje umiejętności rachunkowe podczas zajęć matematycznych „Orzech i orzeszki” oraz „Leśne zapasy”. Podczas zajęć plastycznych wykonają :Skarpetkowe zwierzątko” oraz pracę „Wiewiórka i jej zapasy” do wykonania których wykorzystają połówki orzechów włoskich. Wezmą również udział w różnego rodzaju zabawach ruchowych oraz zabawach przy muzyce.

Tydzień III

W tym tygodniu Smerfy dowiedzą się z czego powstają różne rzeczy np. chleb – poznają różnego rodzaju ziarana oraz etapy przygotowania chleba w piekarni. Poznają figury geometryczne kwadrat i prostokąt, będą m.in: wyodrębniały te kształy w najbliższym otoczeniu. Dowiedzą się na czym polega i jakie jest znaczenie pracy osób wykonujących posczególne zawody np. cukiernik. Poznają również znaczenie pojęć np. produkty mleczne. Wykonają prace plastyczne: Pączek z lukrem (kolaż) oraz „Mój chlebek” – praca z masą solną. Wezmą również udział w różnego rodzaju zabawach ruchowych oraz zabawach przy muzyce.

Tydzień IV

W tym tygodniu Smerfy wezmą udział w ćwiczeniach artykulacyjnych na podstawie wiersza „Jesienna muzyka”oraz zabawach słownikowych w oparciu o wiersz „Szara pogoda”. Wezmą udział w zajęciach matematycznych których celem będzie dostrzeganie, że zmiana sposobu ułożenia lub zmiana kolejności ułożenia nie zmienia liczby elementów. Dowiedzą się jaka jest rola wody w przyrodzie, poznają jej stany skupienia. Podczas zajęć plastycznych wykonją: „ Deszcz” – praca plastyczna: pokolorują ilustrację przedstawiającą parasol i stworzą krople deszczu poprzez potrząsanie pędzlem zanurzonym w farbie oraz „Wielki parasol” – będą wyklejały poszczególne elemmenty plasteliną i doklejały papierowy kropelki deszczu. Wezmą również udział w różnego rodzaju zabawach ruchowych oraz zabawach przy muzyce.