Zajęcia dodatkowe

Logopedia

Zajęcia prowadzi: mgr Hanna Roszkowska

Zajęciami logopedycznymi  objęte są  dzieci w wieku od 3 lat  do 6
Kształtowanie się mowy dziecka ma ścisły związek z jego rozwojem społeczno – emocjonalnym. Częste kontakty werbalne z otoczeniem bogacą słownictwo, uczą prawidłowych zasad gramatycznych, właściwego posługiwania się melodią, akcentem i rytmem wypowiedzi, a przede wszystkim ułatwiają komunikowanie się ze środowiskiem.
W terapii logopedycznej najważniejszym celem jest dbanie o głos, ponieważ jest on podstawowym narzędziem służącym nam do komunikowania się z otoczeniem. Nieprawidłowości budowy aparatu mowy, problemy rozwojowe, czy przyczyny neurologiczne uniemożliwiają wykorzystywanie go we właściwy sposób.
Terapia logopedyczna poprzedzona jest szczegółową diagnozą, po której opracowuję indywidualny plan postępowania logopedycznego dopasowany do potrzeb dziecka. Prowadzę terapię korekcyjną i profilaktyczną wszystkich występujących u dzieci wad wymowy wynikających z:
• nieprawidłowości budowy aparatu artykulacyjnego – niewłaściwy zgryz, rozszczep podniebienia i warg;
• dysfunkcje w rozwoju intelektualnym i fizycznym dziecka – niedosłuch, autyzm, alalia, porażenie mózgowe i inne;
• nieodpowiedniego wykorzystywania rozwoju mowy dziecka i wykształcających się przez lata automatyzmów, np. seplenienie;
• mowy dwujęzycznej i obcokrajowców, a nie zadowolonych ze swojego wysławiania się.
W pracy swej uwzględniam korelację z innymi dziedzinami kształtującymi człowieka, tj. pedagogika i dydaktyka wczesnoszkolna oraz psychologia, a w szczególności integruję elementy zaburzonej sensoryki posturalnej i percepcyjnej w rozwoju dziecka oraz techniki niewerbalnego sposobu komunikowania się „Makaton”
Bardzo mocno w procesie korygowania wad wymowy angażuję do współpracy rodziców dzieci, ponieważ to oni spędzają dużo czasu ze swoimi dziećmi i to w różnych sytuacjach życiowych, a więc muszą wiedzieć jak   mobilizować dzieci do stosowania prawidłowej mowy i artykulacji głosek.
Terapia logopedyczna  odbywa się w formie zabawy w sali przystosowanej do prowadzenia zajęć z elementami terapii sensorycznej. Przyjemna atmosfera, ciekawe pomoce logopedyczne i indywidualne podejście redukuje stres do minimum i sprzyja szybkim, trwałym efektom w likwidowaniu wad wymowy u dzieci.

Robotyka

Zajęcia prowadzą wszystkie nauczycielki

Robot „Photon” wprowadza dzieci w świat nauki i nowoczesnych technologii to interaktywny robot, który uczy dzieci kodowania. Zajęcia z robotyki są prowadzone według programu pozwalającego dzieciom przechodzenie na kolejne etapy, tzw. poziomy zaawansowania. Program,  który obejmuje poziomy zapewnia dzieciom sukcesywne pokonywanie trudności, ćwiczenie nabytych sprawności oraz nieustanny rozwój i naukę. Dzieci zamieniają się w młodych naukowców budując , programując i wyznaczając trasę swojemu robotowi. Podczas zajęć poprzez zabawę  dzieci zdobywają wiedzę w praktyce.  Rozwijają kreatywność, uczą się logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Język Angielski

Zajęcia prowadzi: mgr Barbara Bednarczyk

Na zajęciach z języka angielskiego poznajemy świat wokół nas w wersji angielskiej. Śpiewamy, ćwiczymy, gramy, pokazujemy, tańczymy, patrzymy i zapamiętujemy. A jak? Poprzez ciekawe i śmieszne piosenki i rymowanki, różnorodne gry, takie jak gry planszowe, np. gra Lego, gra w jajo czy Węże i Drabiny, gry ruchowe czy pamięciowe oraz teatrzyki pacynkowe. Wrażeń nie brakuje. Na zajęciach towarzyszą nam też pomocnicy. Są to Little Miss Sunshine, Mr Strong i ich przyjaciele. Dzięki nim uczymy się chętnie i aktywnie. A ja, Basia Bednarczyk (znana też jako bb’s playground), chętnie w tej nauce uczestniczę.

Teatrzyki

Teatr Profilaktyczny Edukacja i Animacja „MAGIK”

Harmonogram:

17.09.19 (wtorek) „Kalosze szczęścia”,
11.10.19 (piątek) „Jak szlachetność i praca w szczęście się obraca”,
13.11.19 (środa)  „Rodzinka jak malinka”,
11.12.19 (środa) „Czarodziejski worek Świętego Mikołaja”,
10.01.20 (piątek) ” Jak bałwanek Franek utarł nosa Królowej Śniegu”,
11.02.20. (wtorek) „Jak Felek uzależnienia przezwyciężył”,
23.03.20 (poniedziałek)  ” Jak zajączek Kickicek ratuje święta”,
07.04.20 (wtorek) ” Wielkanocna opowieść”,
18.05.20  (poniedziałek) „Dobre uczynki wróżki Marcelinki”,
16.06 20 (wtorek) „Bezpieczne wakacje”,

Audycja muzyczne

www.audycjemuzyczne.com

Audycje muzyczne organizowane są przez ARTE – MUZA Białystok. Dzieciom prezentowane są bajki muzyczne, w których  mogą one interaktywnie uczestniczyć. Przy okazji dzieci poznają różne instrumenty oraz podstawowe pojęcia muzyczne. Oprócz ciekawych zabaw i konkursów, te muzyczne opowieści również uczą i wychowują.

PLANOWANE AUDYCJE MUZYCZNE NA ROK SZKOLNY 2019/20

BAJKA O CZYSTEJ ZIEMI

scenariusz i opracowanie – Katarzyna i Mirosław Krysztopa

prowadzenie i śpiew – Jolanta Jagłowska

instrumenty – skrzypce, klarnet, instrument klawiszowy

Kiedyś na Ziemi było czysto, pięknie i zielono, a wszyscy byli zdrowi i szczęśliwi. Jednak przyszedł taki dzień kiedy Ziemia zaczęła czuć się chora i zmęczona. Ludzie zaczęli się zastanawiać co się stało i jak można jej pomóc. Na szczęście znalazła się mądra pani Doktor, która wiedziała co trzeba zrobić żeby Ziemia znów poczuła się dobrze.

W słowach piosenek i za pomocą ciekawych zabaw postaramy się opowiedzieć dzieciom jak ważne jest dbanie o środowisko i co każdy, nawet najmniejszy człowiek, może zrobić dla swego otoczenia.

 

WIKINGOWIE I INDIANIE

scenariusz i opracowanie – Katarzyna Krysztopa

prowadzenie i śpiew – Ewa Duszczenko

instrumenty – fletnia Pana, ksylofon, kontrabas, perkusja

Dzielny i waleczny wódz Wikingów – Rudy Wąs wybiera się na podbój świata. Wsiada do swojej szybkiej łodzi i od razu wpada w tarapaty. Na morzu rozpętała się bowiem tak wielka burza, że Rudy Wąs przez tydzień nie mógł nic zrobić, ponieważ cały ten czas musiał mocno trzymać się masztu żeby nie wpaść do wody. Kiedy w końcu ocean się uspokoił, dzielny Wiking w oddali dostrzegł nieznany ląd. Okazało się, że trafił do Ameryki, gdzie przywitał go wódz Indian – Prawe Oko.

W audycji opowiemy o muzyce i zwyczajach Indian i Wikingów. Zaprosimy dzieci również do zabaw i wspólnego śpiewania.

 

CO MÓWIĄ ZWIERZĘTA W WIGILIJNĄ NOC

scenariusz i opracowanie – Katarzyna i Mirosław Krysztopa

skład – śpiew, gitara, instrument klawiszowy

Bohaterzy tej bajki muzycznej to: kotka Kicia, pies Azor i chomik Mały. Każde z nich ma zarówno dobre, jak i złe doświadczenia w kontaktach z ludźmi. W tą wyjątkową wigilijną noc chcą opowiedzieć ludziom co jest dla nich ważne, co im się podoba, a co nie. W audycji występuje również człowiek, którego zwierzęta nazywają Pan i to właśnie on po raz pierwszy w życiu usłyszy jak jego pupile przemówią ludzkim głosem.

Audycja zawiera piosenki świeckie, kolędy oraz dużą dawkę humoru. Głównym jej przesłaniem jest to, aby dzieci dobrze traktowały zwierzęta.

 

ŚPIEWNIK DOMOWY

scenariusz, prowadzenie i śpiew – Beata Bogdanowicz

instrumenty – akordeon, instrument klawiszowy, gitara basowa

 

W roku 2019 mija 200 lat od narodzin Stanisława Moniuszki – wybitnego polskiego kompozytora. Warto więc zapoznać się z jego twórczością.

Nasza historia zaczyna się od znalezionej na strychu starej książki – „Śpiewnika domowego” z piosenkami Stanisława Moniuszki. Trafia on do rąk Eugenii Ciekawskiej, która otwiera zakurzone stronice i niespodziewanie zostaje przeniesiona w czasie do XIX wieku. Pojawia się na eleganckim dworze gdzie akurat trwa bal. Zgromadzeni przy fortepianie goście rozmawiają, śmieją się i śpiewają piosenki ze znalezionego na strychu śpiewnika. W programie takie utwory jak: Kotek, Powrót wiosny, Kukułka.

 

LEGENDY PODLASKIE

 

scenariusz i opracowanie – Alicja i Rafał Grabowscy

prowadzenie i śpiew – Alicja Grabowska

instrumenty – akordeon, kontrabas, skrzypce

 

         „Legendy podlaskie” to muzyczna opowieść o tajemnicach Podlasia, w których pojawia się postać psa Kawelina, duch z ulicy Lipowej oraz zakochana para z magicznego jeziora. Młodzi odbiorcy poznają także opowieść o królewiczu i cudzie w Wasilkowie.

Zapraszamy słuchacza do magicznego świata opowieści z naszej małej ojczyzny, jaką jest Podlasie. Przy okazji ciekawych historii z naszego regionu zapoznamy dzieci również z muzyką i instrumentami typowymi dla różnych środowisk.