Zajęcia dodatkowe

Zajęcia umuzykalniająco – rytmiczne z elementami teatralnymi.

Zajęcia prowadzi: Milena Kranik

Program zajęć obejmuje ćwiczenia rytmiczno – umuzykalniające, dykcyjne, śpiew, ruch, a także gry i zabawy teatralne i dramowe. Śpiew, ćwiczenia rytmiczne i gra na instrumentach perkusyjnych doskonale kształtują koncentrację, zmysł słuchania, poczucie rytmu i umiejętności pracy w grupie. Rozwijają także w stopniu elementarnym słuch wysokościowy, koordynację słuchowo – ruchową i słuchowo – głosową, pamięć i wyobraźnię muzyczną. Podczas zajęć będziemy rozwijać swój najcenniejszy instrument jakim jest nasz głos a także ćwiczyć koordynację ruchową i poczucie rytmu poprzez grę na własnym ciele oraz wykorzystanie instrumentarium Orffa.
Zabawy teatralne pomogą uświadomić samego siebie, odkrywać, poznawać i przyswajać świat zewnętrzny. Stymulują rozwój w zakresie działań twórczych poprzez pobudzanie do kreatywnego myślenia i działania. Dzięki wprowadzeniu metody zabawy i improwizacji dzieci wyzbywają się strachu i wstydu, uczą się wyrażania własnych uczuć oraz rozwijają wyobraźnię, wyzwalając przy tym pozytywne emocje.
Podczas zajęć wprowadzane będą ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka. Należą do nich improwizacje ruchowe śpiewane i grane. Kluczowym elementem każdych zajęć jest śpiew i ćwiczenia ruchowo – rytmiczne, których stopień trudności będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb grupy.
Będziemy korzystać z repertuaru o wysokiej jakości artystycznej między innymi z utworów ludowych i etnicznych a także repertuaru Jerzego Wasowskiego „Piosenki dla dzieci”

Logopedia

Zajęcia prowadzi: mgr Hanna Roszkowska

Zajęciami logopedycznymi  objęte są  dzieci w wieku od 3 lat  do 6
Kształtowanie się mowy dziecka ma ścisły związek z jego rozwojem społeczno – emocjonalnym. Częste kontakty werbalne z otoczeniem bogacą słownictwo, uczą prawidłowych zasad gramatycznych, właściwego posługiwania się melodią, akcentem i rytmem wypowiedzi, a przede wszystkim ułatwiają komunikowanie się ze środowiskiem.
W terapii logopedycznej najważniejszym celem jest dbanie o głos, ponieważ jest on podstawowym narzędziem służącym nam do komunikowania się z otoczeniem. Nieprawidłowości budowy aparatu mowy, problemy rozwojowe, czy przyczyny neurologiczne uniemożliwiają wykorzystywanie go we właściwy sposób.
Terapia logopedyczna poprzedzona jest szczegółową diagnozą, po której opracowuję indywidualny plan postępowania logopedycznego dopasowany do potrzeb dziecka. Prowadzę terapię korekcyjną i profilaktyczną wszystkich występujących u dzieci wad wymowy wynikających z:
• nieprawidłowości budowy aparatu artykulacyjnego – niewłaściwy zgryz, rozszczep podniebienia i warg;
• dysfunkcje w rozwoju intelektualnym i fizycznym dziecka – niedosłuch, autyzm, alalia, porażenie mózgowe i inne;
• nieodpowiedniego wykorzystywania rozwoju mowy dziecka i wykształcających się przez lata automatyzmów, np. seplenienie;
• mowy dwujęzycznej i obcokrajowców, a nie zadowolonych ze swojego wysławiania się.
W pracy swej uwzględniam korelację z innymi dziedzinami kształtującymi człowieka, tj. pedagogika i dydaktyka wczesnoszkolna oraz psychologia, a w szczególności integruję elementy zaburzonej sensoryki posturalnej i percepcyjnej w rozwoju dziecka oraz techniki niewerbalnego sposobu komunikowania się „Makaton”
Bardzo mocno w procesie korygowania wad wymowy angażuję do współpracy rodziców dzieci, ponieważ to oni spędzają dużo czasu ze swoimi dziećmi i to w różnych sytuacjach życiowych, a więc muszą wiedzieć jak   mobilizować dzieci do stosowania prawidłowej mowy i artykulacji głosek.
Terapia logopedyczna  odbywa się w formie zabawy w sali przystosowanej do prowadzenia zajęć z elementami terapii sensorycznej. Przyjemna atmosfera, ciekawe pomoce logopedyczne i indywidualne podejście redukuje stres do minimum i sprzyja szybkim, trwałym efektom w likwidowaniu wad wymowy u dzieci.

Robotyka

Zajęcia prowadzi mgr Agnieszka Post

Robot „Photon” wprowadza dzieci w świat nauki i nowoczesnych technologii to interaktywny robot, który uczy dzieci kodowania. Zajęcia z robotyki są prowadzone według programu pozwalającego dzieciom przechodzenie na kolejne etapy, tzw. poziomy zaawansowania. Program,  który obejmuje poziomy zapewnia dzieciom sukcesywne pokonywanie trudności, ćwiczenie nabytych sprawności oraz nieustanny rozwój i naukę. Dzieci zamieniają się w młodych naukowców budując , programując i wyznaczając trasę swojemu robotowi. Podczas zajęć poprzez zabawę  dzieci zdobywają wiedzę w praktyce.  Rozwijają kreatywność, uczą się logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Język Angielski

Zajęcia prowadzi: mgr Barbara Bednarczyk

Na zajęciach z języka angielskiego poznajemy świat wokół nas w wersji angielskiej. Śpiewamy, ćwiczymy, gramy, pokazujemy, tańczymy, patrzymy i zapamiętujemy. A jak? Poprzez ciekawe i śmieszne piosenki i rymowanki, różnorodne gry, takie jak gry planszowe, np. gra Lego, gra w jajo czy Węże i Drabiny, gry ruchowe czy pamięciowe oraz teatrzyki pacynkowe. Wrażeń nie brakuje. Na zajęciach towarzyszą nam też pomocnicy. Są to potwory Bo i Mo, Teddy Bear Gosia oraz Little Miss Sunshine i Mr Strong. Dzięki nim uczymy się chętnie i aktywnie. A ja, Basia Bednarczyk (znana też jako bb’s playground), chętnie w tej nauce uczestniczę.

Szachy

Zajęcia prowadzi mgr Agnieszka Post

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Kształtuje pamięć, umiejętność logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Szachy wpływają na rozwój intelektualny, zwiększają aktywność umysłową, pobudzają zdolności twórcze dziecka.

Dzieci przygodę z szachami zaczynają już od 3 roku życia. Program „Prymusek Warcabek” wprowadza dzieci w krainę „Warcabka”, który odkrywa przed dziećmi stopniowo wszystkie tajemnice szachownicy. Poprzez ciekawe zabawy i wierszyki. Dzieci uczą się nazw bierek i zasad ich poruszania się po szachownicy, przygotują się do swego pierwszego turnieju szachowego.
Szachy zawierają wiele elementów wychowawczych. Uczą odwagi i odpowiedzialności za własne decyzje, przewidywania, koncentracji, spostrzegawczości i cierpliwości. Gra w szachy uczy pokory, wzmacnia pamięć uczy szacunku do przeciwnika. Wykształcone w ten sposób cechy charakteru przydadzą się dzieciom nie tylko przy szachownicy, ale będą wykorzystywane do dalszej nauki i kształtowaniu ich osobowości.

Teatrzyki

Studio artystyczne „ARENA”

Pragniemy zaprosić Państwa w niezwykłą podróż do krainy teatru, podczas której będziecie mieli okazję poznać wiele ciekawych i pouczających przygód naszych bohaterów.
Barwna scenografia, staranie dobrane kostiumy, podkład muzyczny, aktorzy grający na żywo – wszystko to sprawia, że dzieci już od pierwszych chwil z zapartym tchem śledzą bieg toczących się na scenie wydarzeń. Dodatkowym atutem jest niewątpliwie mieszana forma przedstawień. Dzięki nam najmłodsza widownia ma możliwość zetknięcia się zarówno z grą żywego aktora, jak również teatrem kukiełkowym.
Wszystkie wystawiane przez nas spektakle są spektaklami autorskimi – powstają na nasze specjalne zamówienie. Przedstawienia promują właściwe postawy i wartości, takie jak: przyjaźń, tolerancja, szacunek względem innych, i skłaniają dzieci do refleksji na temat własnego postępowania.
Spektakle skierowane są do widzów w wieku przedszkolnym, a każdy z nich jest niepowtarzalnym widowiskiem, ponieważ są to przedstawienia interaktywne, w których udział bierze także publiczność.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie, starając się odpowiednio dopasować termin i godzinę spektaklu.
Nasze przedstawienia są doskonałą okazją do tego, by urozmaicić różnego typu imprezy szkolne. Są także doskonałą odskocznią od typowych lekcji wychowawczych. Spektakle doskonale sprawdzają się również na przyjęciach urodzinowych, komuniach, festynach, obchodach Dnia Dziecka itp.
W każdej chwili można się z nami skontaktować telefonicznie bądź drogą mailową.
Zapraszamy!

Audycja muzyczne

www.audycjemuzyczne.com
Audycje muzyczne organizowane przez ARTE – MUZA Białystok. Dzieciom prezentowane są bajki muzyczne, w których dzieci mogą interaktywnie uczestniczyć. Przy okazji poznają różne instrumenty oraz podstawowe pojęcia muzyczne, takie jak: piano, forte, dynamika, melodyka, rytm. Oprócz ciekawych zabaw i konkursów, te muzyczne opowieści również uczą i wychowują. Dzieje się tak, ponieważ oprócz zagadnień muzycznych poruszane są w nich także sprawy dotyczące dobrego zachowania i wychowania.

PLANOWANE AUDYCJE MUZYCZNE NA ROK SZKOLNY 2017/18
„JESTEM SOBIE PODLASIANKA”
scenariusz i opracowanie – Alicja i Rafał Grabowscy
skład: śpiew, akordeon, skrzypce, kontrabas
Audycja adresowana do dzieci młodszych. Zrealizowana w oparciu o bogate zbiory etnograficzne p. Grażyny Kuklińskiej – wieloletniej twórczyni Małych Kurpi Zielonych oraz badaczki folkloru Podlasia. Utwory, które zostaną tu wykorzystane pochodzą z podlaskiego folkloru. Celem audycji jest w przystępny i ciekawy sposób zapoznać młodego słuchacza z regionalnym dziedzictwem muzycznym oraz określenie tożsamości regionalnej w myśl idei „stąd jestem, to moje korzenie”.
Dodatkowym atutem będzie częściowa charakteryzacja wykonawców nawiązująca do typowych strojów ludowych noszonych kiedyś na Podlasiu.
„ HEJ KOLĘDA , KOLĘDA!”
scenariusz i opracowanie – Katarzyna i Mirosław Krysztopa
skład: śpiew, instrument klawiszowy, flet, gitara
Tradycyjni polscy kolędnicy to przebierańcy, którzy chodzą po domach z życzeniami świątecznymi i noworocznymi. Zwyczaj ten znany jest od setek lat, lecz dziś niestety staje się coraz mniej popularny. Prawdziwych kolędników spotkać można jedynie w niewielu wsiach, gdzie kultywuje się tę barwną tradycję. Natomiast w większości miejscowości kolędują dzieci i młodzież. Nie przykładają oni zbyt wielkiej wagi do stroju, repertuaru, nie znają też związanych z tym tradycji.
W audycji pragniemy przedstawić dzieciom dawne zwyczaje kolędowania z Gwiazdą oraz takimi barwnymi postaciami jak Turoń, pasterze, trzej Królowie, Śmierć, Diabeł.

„KOZIOŁEK MATOŁEK I MUZYCZNE NIESPODZIANKI”
scenariusz i opracowanie – Beata i Daniel Bogdanowicz
skład : śpiew, instrument klawiszowy, akordeon, gitara basowa
Audycja muzyczna realizowana w formie opowieści, w której występuje dobrze znany dzieciom, pełen humoru, bohater bajkowy – Koziołek Matołek. „… Właśnie nową zaczął podróż…” i wędruje po nieznanej mu dotąd krainie bogatej w niespodzianki muzyczne. Przy tej okazji nasz bohater zapoznaje się z różnymi pojęciami muzycznymi, wartościami nut, pauzami, itp. Stają się one również bohaterami tej historii, a nawet mają wpływ na przebieg akcji.
Dzieci przypomną sobie znane już pojęcia muzyczne oraz poznają nowe. W audycji znajdą się zagadki, zabawy ruchowe oraz piosenka wędrującego Koziołka.

„O SMUTNYM MOLLU I WESOŁYM DURZE”
scenariusz i opracowanie – Katarzyna Krysztopa
skład : śpiew, obój, instrument klawiszowy, kontrabas, perkusja
W piękny słoneczny dzień spotykają się dwaj przyjaciele – Dur i Moll. Moll jest bardzo smutny i przygnębiony, chociaż nie ma do tego powodów. W życiu wszystko mu się układa , jest zdrowy i bogaty, a mimo to nic go nie cieszy. Dziwi to wesołego Dura, który pomimo że jest biedny, schorowany i musi bardzo ciężko pracować, to cały czas jest zadowolony i uśmiechnięty. Obaj panowie wplątują się w różne zabawne sytuacje, ale każdy z nich reaguje inaczej – Moll się martwi, a Dur się cieszy.
Przy okazji przygód dwójki przyjaciół dzieci zapoznają się z pojęciami muzycznymi „dur” i „moll”. Dowiedzą się dlaczego melodie w tonacjach durowych brzmią wesoło, a te w tonacjach molowych smutno. Nauczą się również śpiewać i rozróżniać akordy durowe i molowe.

„NA ZIELONEJ WYSPIE”
scenariusz i opracowanie – Katarzyna i Mirosław Krysztopa
skład: śpiew, flet prosty, akordeon, skrzypce, instrument klawiszowy
Razem z muzykami odwiedzimy Zieloną Wyspę, czyli Irlandię. Będzie to doskonała okazja, żeby zapoznać się z przepiękną muzyką irlandzką oraz niektórymi zabawnymi zwyczajami tam panującymi. Irlandczycy są narodem pełnym temperamentu, więc piosenki i melodie prezentowane w trakcie audycji z całą pewnością zachęcą dzieci do wspólnej zabawy, śpiewania i poznawania tej kultury muzycznej. Zdarza się też dosyć często, że nawet najweselszy Irlandczyk zatrzyma się na chwilę, zamyśli i zaśpiewa romantyczną balladę, z których również słynie Zielona Wyspa.
Na wspólne poznawanie muzyki irlandzkiej zabierze dzieci Brenda – bardzo wesoła Irlandka, która niezbyt dobrze mówi po polsku.

Religia katolicka

Zajęcia prowadzi: Barbara Vaskevic

A Jezus, widząc to, oburzył się i rzekł do nich: «Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże.
Mk 10,14

Celem zajęć jest zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej i przybliżenie im Osoby Pana Boga jako stwórcy świata i życia tak, aby stał się On dla nich Przyjacielem. W naszym Przedszkolu realizowany jest program nauczania religii rzymskokatolickiej pt.: Kochamy dobrego Boga. Adresatami programu są dzieci 6-letnie. Program ten uwzględnia rozwój psychofizyczny dzieci, stara się być w zgodzie z przeżywanymi przez nie emocjami i relacjami w rodzinie i w grupie rówieśniczej. Ukazuje dzieciom otaczający świat i pozwala otworzyć się na Boga i jego miłość. Zajęcia z religii odbywają się tylko dla dzieci, których Rodzice wyrażą na piśmie wolę uczestnictwa dziecka w zajęciach (do naszego przedszkola uczęszczają w większości dzieci wyznania rzymsko-katolickiego). Prowadzenie zajęć religii reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej. Tematy zajęć wpisywane są w dzienniki danego oddziału. Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu. Czas trwania zajęć 30 minut.

Katecheza przedszkolna pomaga rozwinąć wiarę dzieci i buduje fundament dla ich przyszłej religijności poprzez wspólną rozmowę z Bogiem, wspólny śpiew, a także tworzenie dobrych nawyków w kontaktach z innymi ludźmi. Jest formą pomocy rodzicom w religijnym wychowaniu dzieci. Proces wychowania religijnego dzieci w wieku przedszkolnym bazuje głównie na osobowości i dojrzałości religijnej rodziców, opiekunów, dziadków, rodziców chrzestnych i osób najbliższych dziecku w wieku przedszkolnym.

Zajęcia religii w przedszkolu prowadzone są w formie zabawy. Podczas zajęć stosuję różne metody pracy z małym dzieckiem tj.: piosenka, zabawa, taniec, gra dydaktyczna, puzzle, inscenizacje, opowiadanie, uzupełnianie ilustracji rysunkami, naklejkami lub prostymi elementami do wycięcia, a także rysunek spontaniczny. Zabawy i twórczość dzieci, prowokujące aktywne słuchanie tworzą atmosferę sprzyjającą budzeniu się zażyłości dzieci z Jezusem, któremu zależy na dziecku.
Na religii promowana jest również postawa przedszkolaka, jako człowieka prawego, życzliwego i otwartego na ludzi. Wychowanie chrześcijańskie to wychowanie do miłości i budowanie życia swojego i dziecka na wartościach, które Jezus pokazuje w Ewangelii.
Uczęszczając na zajęcia religii, dziecko uczy się:
– czynić dobro,
– szanować wszystkich ludzi,
– zapominać urazy,
– mówić prawdę,
– wyrozumiałości,
– uczciwości,
W trakcie katechezy dostrzegam, jak dzieci nawiązują i zacieśniają relacje z Bogiem. Chcę, aby katecheza stała się dla dzieci radośnie wyczekiwanym spotkaniem i rozbudzała w nich chęć jeszcze większego poznania Boga.

Z darem modlitwy,
która niech „podlewa” wiarę dzieci nam powierzonych
i rodzin z przedszkola