Czerwiec, tydzień pierwszy
Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
W tym tygodniu dzieci:
– określą swój nastrój
– wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
– będą brać udział w zabawie plastycznej
– wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Świat dziecka”
– dowiedzą się, co lubią koleżanki i koledzy
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dzieci chcą być szczęśliwe”
– wezmą udział w zabawach integracyjnych
– będą rozwijać orientację przestrzenną
– będą doskonalić umiejętność przeliczania
– nauczą się tolerancji
– będą oglądać zdjęcia dzieci z różnych stron świata
– dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo
– wykonają eksperyment
– zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka
– wysłuchają informacji o Dniu Dziecka
– wykonają prace plastyczna Prezent dla przyjaciela
Metody:
– aktywizujace
– słowne
– oglądowe
– działalności praktycznej
W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:
– Carla Orffa
– Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a
Czerwiec, tydzień drugi
Temat tygodnia: Lato, lato, lato czeka
W tym tygodniu dzieci:
– określa swój nastrój
-wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Lato na wsi oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Leśne lotnisko”
-zaprojektują suknie Pani Lato
-poznają oznaki nadchodzącego lata
-rozwiążą zagadki
-wezmą udział w zabawach z piłkami
-powiedzą co można przygotować z leśnych owoców
-wysłuchają i nauczą się piosenki Lato w spodenkach
-będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania
– będą porównywać liczebność zbiorów
-wykonają prace plastyczne: Czas na lemoniadę, Moda letnia
-zdobędą wiedzę na temat Dzikiego Zachodu
-będą dzielić wyrazy na sylaby
– dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem
Metody: aktywizujące
– słowne
– oglądowe
– działalności praktycznej
W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:
– gimnastyki twórczej Rudolfa Labana
– Carla Orffa
-Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a
Czerwiec, tydzień trzeci
Temat tygodnia: Wkrótce wakacje
W tym tygodniu dzieci:
– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przygotowania do podróży”
– wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec
– określą swój nastrój
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Już wkrótce wakacje”
– wykonają prace plastyczna „Pożegnania nadszedł czas”
– określą, gdzie można pojechać na wakacje
– nauczą się rymowanki
– dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje
– będą naśladować odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji
– będą ćwiczyć spostrzegawczość
– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
– określą zasady bezpiecznego zachowania na wakacjach
-powiedzą, za jakimi zabawkami będę tęsknić najbardziej podczas wakacji
-powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy
Metody:
– aktywizujące
– słowne
– ogladowe
– działalności praktycznej
W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:
– Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne
– gimnastyki rytmicznej o charakterze twórezym – Marli i Alfreda Kniessów
– Carla Orffa
– Emile a Jaques’a-Dalcroze’a
Czerwiec, tydzień czwarty
Temat tygodnia: Zwiedzamy świat
W tym tygodniu dzieci:
-określą swój nastrój
– wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Czas na wakacje”
-powiedzą, czym, według nich, jest podróżowanie
– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wymarzona podróż”
– wykonają pojazd z figur geometrycznych
– poznają ciekawe miejsca w Europie i na świecie
– rozwiążą zagadki obrazkowe
– wykonują wspólne prace plastyczne pt. Wymarzona podróż
– będą uczestniczyć w eksperymentach
– będą uczestniczyć w zabawach konstrukcyjnych
– złożą w całość obrazki pocięte na części
– wykonają na balonach balonowe miny
– wykonają plakat reklamowy
– poznają, czym jest biuro podróży
Metody:
– aktywizujące
– słowne
– oglądowe
– działalności praktycznej
W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:
– burzy mózgów Alexa Osborna
– Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
– Carla Orffa
-Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a
– projektów
Opracowała: Małgorzata Zakrzewska