Tematyka miesiąca

Czerwiec, tydzień pierwszy

Temat tygodnia: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

W tym tygodniu dzieci:

– określą swój nastrój

– wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

– będą brać udział w zabawie plastycznej

– wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Świat dziecka”

– dowiedzą się, co lubią koleżanki i koledzy

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Dzieci chcą być szczęśliwe”

– wezmą udział w zabawach integracyjnych

– będą rozwijać orientację przestrzenną

– będą doskonalić umiejętność przeliczania

– nauczą się tolerancji

– będą oglądać zdjęcia dzieci z różnych stron świata

– dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo

– wykonają eksperyment

– zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka

– wysłuchają informacji o Dniu Dziecka

– wykonają prace plastyczna Prezent dla przyjaciela

Metody:

– aktywizujace

– słowne

– oglądowe

– działalności praktycznej

W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:

– Carla Orffa

– Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a

Czerwiec, tydzień drugi

Temat tygodnia: Lato, lato, lato czeka

W tym tygodniu dzieci:

– określa swój nastrój

-wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej „Lato na wsi oraz Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego „Leśne lotnisko”

-zaprojektują suknie Pani Lato

-poznają oznaki nadchodzącego lata

-rozwiążą zagadki

-wezmą udział w zabawach z piłkami

-powiedzą co można przygotować z leśnych owoców

-wysłuchają i nauczą się piosenki Lato w spodenkach

-będą rozwijać umiejętność  dodawania i odejmowania

– będą porównywać liczebność zbiorów

-wykonają prace plastyczne: Czas na lemoniadę,  Moda letnia

-zdobędą wiedzę na temat Dzikiego Zachodu

-będą dzielić wyrazy na sylaby

– dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem

Metody: aktywizujące

– słowne

– oglądowe

– działalności praktycznej

W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:

– gimnastyki twórczej Rudolfa Labana

– Carla Orffa

-Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a

 

Czerwiec, tydzień trzeci

Temat tygodnia: Wkrótce wakacje

W tym tygodniu dzieci:

– wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Przygotowania do podróży”

– wysłuchają rymowanki i wiersza Martyny Marzec

– określą swój nastrój

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Już wkrótce wakacje”

– wykonają prace plastyczna „Pożegnania nadszedł czas”

– określą, gdzie można pojechać na wakacje

– nauczą się rymowanki

– dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje

– będą naśladować odgłosy wydawane przez różne środki lokomocji

– będą ćwiczyć spostrzegawczość

– będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

– określą zasady bezpiecznego zachowania na wakacjach

-powiedzą, za jakimi zabawkami będę tęsknić najbardziej podczas wakacji

-powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy

Metody:

– aktywizujące

– słowne

– ogladowe

– działalności praktycznej

W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:

– Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne

– gimnastyki rytmicznej o charakterze twórezym – Marli i Alfreda Kniessów

– Carla Orffa

– Emile a Jaques’a-Dalcroze’a

Czerwiec, tydzień czwarty

Temat tygodnia: Zwiedzamy świat

W tym tygodniu dzieci:

-określą swój nastrój

– wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej „Czas na wakacje”

-powiedzą, czym, według nich, jest podróżowanie

– wysłuchają i nauczą się piosenki „Wymarzona podróż”

– wykonają pojazd z figur geometrycznych

– poznają ciekawe miejsca w Europie i na świecie

– rozwiążą zagadki obrazkowe

– wykonują wspólne prace plastyczne pt. Wymarzona podróż

– będą uczestniczyć w eksperymentach

– będą uczestniczyć w zabawach konstrukcyjnych

– złożą w całość obrazki pocięte na części

– wykonają na balonach balonowe miny

– wykonają plakat reklamowy

– poznają, czym jest biuro podróży

Metody:

– aktywizujące

– słowne

– oglądowe

– działalności praktycznej

W tym tygodniu zwróć uwagę na elementy metod:

– burzy mózgów Alexa Osborna

– Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

– Carla Orffa

-Émile’a Jaques’a-Dalcroze’a

– projektów

 

Opracowała: Małgorzata Zakrzewska